Justin Bieber ft. Jaden Smith - Never say never

Trey Songz - Already taken

Saknar dansen!

Blogg torka

Haha jag är verkligen sämst på att uppdatera när jag inte är hemma. För som i det senaste inlägget som jag skrev för snart en vecka sen så befinner jag mig just nu i Kungsbacka/Göteborg. Jag har vart här sedan i måndags och hitillas så har det vart toppen. Men det är de ju alltid här. Min familj var ju med här också och bodde i övernattningslokalen som finns här i Sebbes område som jag m.fl. även bott i 2 gånger förut. Men igår åkte min älskade familj hem till Stockholm igen och som ni märker så stannade jag kvar, jag åker nämligen tåg hem på tisdagkväll ;) Så jag har lite tid kvar här med världens bästa person, nämligen Sebbe (:

Så, vad har jag hållt på med det senaste dagarna? Jo, i tisdags var jag, familjen och Sebbe inne i Göteborg och hade det sjukt trevligt. Älskar ju staden så det var underbart. Vädret var även på topp, vilket gjorde allt ännu bättre ;D I onsdags var jag, familjen, Sebbe och hans kusin Jonathan på Liseberg. Den dagen vart lika bra den. Trevlans! Torsdags blev en slappar dag, då vädret var sämst. Regnade hela dagen. Och igår så kom min familj hit och fikade och så innan dom åkte hem. Resten av den dagen segade vi hela dagen eftersom att, precis som igår, så öste regnet ner och det kändes inte så lockande att kliva utanför dörren. Så jag och Sebbe åkte och köpte godis och kollade på film. (y) Mysmys! Idag har vart på Kungsmässan och tittat lite i affärer osv. Efter det var det middagsdax och nu har vi precis kollat klart på en av filmerna vi hyrt, tror att vi ska titta på den andra så fort jag är klar här. Och imorgon ska vi träffa Sebbes underbara mormor, :D

Men nu har jag upptaderat bloggen och informerat er hur jag har det. Kände att jag fick lite dåligt samvete för att jag inte vart inne här och skrivit av mig lite. För jag vet att jag har några trogna läsare, haha (; Nej men nu ska jag gå och sätta mig och mysa hos Sebbe, så ha det bra så länge älskade vänner!

6 dagar kvar till Kreta tjejer, TAAAGGGAAAAA! :D :D

<3Sebbe

Up next: GBG!

Imorgon åker jag alltså till Göteborg med familjen! :D
är hemma igen sent på kvällen den 3 aug.
nås på mobilen så länge!

PUSS SÖTNOSAR!

Spöregn, usch

Asså det är sjukt! Idag har det regnat nästan hela dagen och innan det så har det inte regnat här på över en månad, vilket jag älskar eftersom att vädret har varit på topp så länge :D Men det behövdes lite regn nu, även fast jag föredrar solen. Men regnet hindrade varken mig, Anna eller Alicia till lite shopping i stan idag. Jag som inte skulle köpa nånting annat än en bikini fick med mig en klänning och två jenas kjolar hem också, typiskt mig.. tänker många nu. Kastar pengar omkring mig, känns det som, haha. Efter att h shoppat klart, begav vi oss till kungshallen för att äta. Johanna kom även in dit och åt middag med oss (: Vi pratade massa om Kreta resan och alla är så sjukt taggad! Även om jag inte vill att veckan i Göteborg ska gå snabbt så längtar ja så otroligt mycket tills vi ska åka! :D Iaf, efter stan så åkte vi fyra hem till Alicia och kollade på sommarkrysset osv. Egentligen avr det planerat att vi skulle in till Görnan och kolla på sommarkrysset där, men eftersom att det spöregnade så tyckte vi att det inte var nån idé så fick bli tv:n istället, och det var mys det med :D

Så, så har min dag sett ut. Men nu ska jag strax stänga av här, och lägga mig och läsa lite Twilight och sen sova. Imorgon blir det en tur till Täby centrum med Anna och Johanna, sen packa till Götebooooorg! :D Sebbe<3

Men stänga av här var det, Natti Natti!

Mitt inköp idag

Hemma igen, men inte länge till!

Så var man hemma igen efter några härliga dagar på landet :) Vi kom hem runt 6 tiden idag och jag har väl bara slappa, kollat tv och packat upp denna kväll. Fick även ett brev idag om att min lön kommer in den 26 juli, yey! Fast större del av den kommer försvinna lika snabbt, för ska betala för kreta resan. Känns lite små jobbigt men det är det värt, för Kreta kommer bli såå sjukt jävla kul! :D Fast en sak som jag märkte med min lön är att dom gett mig en 17årings timlön alla veckor trots att dom sagt att jag skulle få en 18årings timlön från och med den 1 juli då jag blev 18 ;O Störande, är ju ändå 7 dagar som jag jobbade som 18 åring. Men min älskade mamma ska ringa på måndag och fixa det! Så det löser sig nog :D

Imorgon blir det till att åka in till stan med Anna och kanske Alicia, för att både jag och Anna behöver en ny bikini ;D Jag har typ letat hela sommaren men inte hittat någon som jag gillar! Men om jag inte hittar någon imorgon så ska jag beställa en eller 2 på internet, som jag hittat! ;D Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, Godnatt med er!

Klockan var ca 07.00 och jag och Fredde var påväg in till stan för ta bussen mot Tönnebro (:

Mamma & Fredde mitt i Bollnäs centrum x)

Lite kläder jag köpte i Bollnäs som är till Kreta resan! ;D

En torsdag på landet

Haha ni vill inte veta vad jag sysselsatt mig med den senaste timmen.. xD Jag har waxat min pappas rygg med sånna där waxremsor xD hahah. Herregud, säger jag bara. Men får betalat för det och jag som vill bli hudterapuet måste ju öva liksom, hehe. Fattar inte hur pappa står ut med smärtan, ser ut att göra sjukt ont! Men nu är det iaf klart och det var inte så hemskt som jag trodde att det skulle vara innan.

Tidigare idag så jag, Fredde och Simon ägnat dagen åt att spela fia med knuff och monopol. Jag sov även nån timme på dagen också, måste ju passa på när man här att verkligen vila upp sig. Sen var jag och Fredde med mamma en sväng till affären och köpte godis och saker till middagen. Och efter middagen waxade jag pappas rygg. Nu ser jag att dom sitter vid tv:n och äter kladdkaka med grädde och smultron som mamma bakat och plockat ^^ Så ska gå och ta mig en bit :) Imorgon kväll blir det färd hemåt till Stockholm och Vallentuna. Måste säga att tiden här har gått så sjukt fort. Men jag längtar tills på måndag, då familjen och jag åker ner till Göteborg och sen den 6 aug blir det KRETA!! :D Är helt säkert nu också, yeeey! kommer bli så sjukt kul! Jag och tjejerna ska ha dom bästa 2 sista veckorna på lovet där! Lääängtar! PUSS!

Lite uppdateringar

En ny dag på landet har nu tagit sin start och snart ska vi börja bege oss ner till vattnet för att bada. Dock så är det ingen solen men det tycker jag inte gör så mycket eftersom att det är väldigt varmt ute iaf. Så det blir säkert bra. Hur länge vi är där och vad som väntar resten av dagen vet jag inte, men det återstår väl och se. (:

Jag kan ju passa på att uppdatera er lite angående Göteborgs resan och Kreta resan som väntar och kommer ta upp resten av mitt sommarlov. Som ni vet så kommer jag hem från landet på fredagkväll och är sedan hemma lördag och söndag för att bl.a. tvätta osv. Sen på måndag åker jag och familjen ner till Göteborg och min familj kommer stanna där till den 30 juli men igår jag bokade en tågbiljett hem därifrån den 3 aug, så med andra ord så stannar jag där några dagar extra ;) Sen när jag kommer hem därifrån så är det bara 3 dagar kvar tills jag åker till Kreta med Johanna, Anna & Alicia! :D För jag har bestämt mig helt nu och tänker följa med, så förhoppningsvis så ska tjejen som hoppade av den resan ändra namn och sånt idag! ;) Vi är ju där i 2 veckor så vi kommer hem lagom till skolan börjar igen. Något som känns lite tungt är att jag får min lön på fredag eller måndag men att den kommer försvinna påengång eftersom att det kommer gå till resan, men men som många sagt så är detta mitt sista sommarlov så lika bra att ta vara på det fullt ut ;D För nästa sommar blir det till att jobba. Så, så ligger det till hos mig just nu och jag längtar till både Göteborg och Kreta! Ska bli bäst :D

Men nu börjar folket här bli otåliga, så ska väl gå och byta om och sen dra till vattnet! Kanske uppdaterar ikväll igen, annars Ha det bra gott folk!

Haft en toppen vecka!

Ja, som ni märker så var det ett tag sen jag uppdaterade här men det beror på att Sebbe har vart på besök här i huvudstaden och vi har gjort massa olika saker på dagarna så har liksom inte funnits tid till att sitta vid datan iöverhuvudtaget ^^ Och jag är ledsen och säga det men jag tror att uppdateringen här kommer bli sisådär, eftersom att jag kommer vara väldigt upptagen fram till skolan börjar, men jag ska försöka så gått jag kan (;

Men om vi ska prata liten av vad jag/vi har haft för oss under den senaste veckan. Den första riktiga sommarlovsveckan för min del. Kan ju börja med och säga att den har varit helt underbar. Haft så sjukt roligt med både Sebbe och alla andra som vart med. Om jag kunde så skulle jag gärna uppleva den igen (: Jag brukar ju sammanfatta varje dag i veckan om jag glömt bort att skriva här men jag tror att denna gång så får ni nöja er med att få en översikt på vad jag gjort dom olika dagarna för som jag sa, har gjort massa saker och kommer ta år att sammanfatta allt. Ska dessutom upp tidigt imorgon eftersom att jag och Fredde ska ta en buss från stan till mitt landställe som går 08.20, vilket innebär att vi måste åka här hemifrån vid 07.00, blää för att gå upp tidigt. Men ska bli kul och träffa familjen igen eftersom dom vart där sedan dagen Sebbe kom hit. Men om vi återgår till vad jag gjort i veckan, så såg det ut såhär;

Lördag 10/7: Shopping + middag i stan med Chatte, Johanna & Anna. Mötte upp Sebbe på centralen.

Söndag 11/7: Jag och Sebbe hade en lugn dag då vi bara umgicks , lagade middag, hyrde film osv. Mys!

Måndag 12/7: Idag skulle vi ha gått på Grönan men planerna blev ändrade då Jocke inte kunde så då hade vi inget planerat den dagen. Jag och Sebbe tog bilen till donken och åt middag där. Kvällen åkte vi & Soffan till Kasper där vi myste på och umgicks. Vi sov även kvar där.

Tisdag 13/7: Idag gick vi alla fyra upp tidigt för att vi skulle på kryssning över dagen. Bussen till Grisslehamn gick 08.00. Var en trevlig dag på båten iaf. Lyckad! Efter det åkte vi fyra hem till mig och lämnade och hämtade saker. Tog bilen tillbaka till Kasper och tillbringade kvällen tillsammans där med drickan vi köpt. Vilket var en väldigt rolig kväll. Jag, Sebbe och Soffan sov kvar hos kasper en natt till.

Onsdag 14/7: Jag och Sebbe var på Grönan med Johanna och Jocke. En väldigt lyckad dag där med!

Torsdag 15/7: Vi sov ut efter att ha förlorat några timmar med att vara uppe sent och gå upp tidigt 2 dagar i rad. Lagde middag och sen tog vi bilen till Täby centrum där vi kollade på Beck - Levande begravd med Johanna.

Fredag 16/7: Vi åkte en sväng till Täby Centrum och shoppade lite. Sen fixade vi middag. På kvällen kom Soffan, Kasper, Sabina, Robin, Jocke, Adde, Marcus, Hugo, Johanna & Anna hit och vi alla chillade här. Trevlans!

Lördag 17/7: Kasper och Soffan kom hit var med oss på dagen, samt åt middag. Kvällen var det dags för utgång. Hugo fyllde år så jag, Sebbe, Soffan, Adde, Erik och såklart Hugo åkte in till The Bridge och den kvällen var riktigt kul också! Vart väldigt sent bara, haha.

Söndag 18/7: Idag var det dags för Sebbe att åka hem så jag åkte till centralen för att lämna av honom. Efter det åkte jag hem och åt middag och städade hela övervåningen. Sabina och Soffan tittade förbi ett tag. Resten av kvällen kändes väldigt ensam.. sög verkligen.

Måndag 19/7: Idag har jag sovit länge, städat och fixat här hemma. Var en sväng hos Anna för att skriva ut bussbiljetterna tills imorgon. Och nu är Fredde här och det är även dags att sova. Som jag sa så ska vi upp väldigt tidigt.

Detta var alltså en kort översikt på min vecka med Sebbe m.fl. Men nu ska jag som sagt sova, så Natti Natti!

Sommarlov på riktigt nu!

Wiho! Idag var det som sagt sista jobbdagen för denna sommar! :D Känns otroligt skönt och ser fram emot allt som är planerat resten av lovet! Dock så känns det, som jag sa igår, tråkigt att aldrig mer komma och jobba där. Men jag vet att jag kommer stöta på både kollegorna och barnen lite här och var i framtiden. Men det har iaf vart kul att få lära känna alla och jag hade faktiskt inte velat ha varken något annat sommarjobb eller på någon annan plats. Det har vart toppen! Men nu är det dags att njuta av sommar på rikitgt! :D Nu är Fredde här och vi ska väl sova snart. Imorgon blir det först shopping i stan med Chatte & Johanna sen på kvällen hämtar vi upp Sebbe på centralen för han är hääääär dåååå! :D:D Längtar!

Aja, ska gå och ta hostmedicin och sen läggdax, så God natt med er sötnosar!

Sista jobbdagen imorgon!

Just precis! Imorgon är det alltås min sista jobbdag efter att ha jobbat i 3 veckor nu. Kommer bli så sjukt skönt att få sommarlov på riktigt nu! Och det kommer börja så jävla bra också, för Sebbe kommer på lördag! Och massa saker är planerande att vi ska göra med massa annat folk också, så kommer bli toppen! :D Men även om det är sista dagen imorgon så måste jag erkänna att jag kommer sakna det lite. Fått en så bra kontakt med vissa barn och "kollegorna". Men jag vet att jag kommer träffa dom igen nångång i framtiden :) Bor ju all i vallentuna så.

Eftersom jag inte skrev nått igår så kan jag bara kort säga att igår var min familj hos farmor och farfar så jag och fredde fick fixa middag själv, vilket blev väldigt gott. Sallad <3 Vi tog det mest lungt den kvällen eftersom att jag är så otroligt trött efter jobbet så orkar inte göra nått typ^^ Han sov iaf kvar här.

Idag gick jag till jobbet som vanligt, lämnade kvar fredde hemma hos mig sen, men detta är ju hans så kallade andra hem så det var ju inget problem med det, haha (: Det hände inget speciellt så på jobbet idag, var en vanlig varm och solig dag. (y) Efter jobbet var jag bara hemma och kolalde film, åt middag osv. Sen träffade jag Elli, Soffan och Kasper och vi fyra gick till Hugo, där massa annat folk från gamla kompisgänget var, så det var trevligt :D Dock dampar jag på min hosta som aldrig vill sluta. Men ska ta hostmedicin och sen göram ig iordning för sängen nu, så ska det nog bli bra. Puss på er!

Lite små krasslig

Typiskt. Det är många på jobbet som har ont i halsen och har kännt sig dåliga och jag som måste ha sämsta immunförsvaret har såklart åkt på samma sak. Började lite smått i söndags sen igår hade jag jätteont i halsen och idag har jag kännt mig häning, ont i halsen, huvudvärk och hostat hela dagen. Men en kämpe som jag är, så var jag på jobbet idag iaf. Tänker inte låta något hindra mig från att tjäna massa pengar, speciellt inte nu när det är sista veckan också, måste hålla ut! Och andra sidan vill jag inte vara sjuk tills på lördag heller eftersom att Sebbe kommer då, men tror nog att jag ska bli bättre, har ju några dagar på mig ;)

Så idag finns det inte så mycket att berätta, eftersom att jag gick och vilade/sov direkt när jag kom hem. Bara tagit det lungt helt enkelt. Kännt mig jättedålig såorkade inget annat.

Men om jag ska berätta nått roligt som hänt idag så var det att Alicia, Johanna och Anna undrade om jag vill följa med dom till Kreta i 2 veckor i augusti! :D För att den fjärde kompis inte vill åka med längre. Och det vill jag verkligen, blev sjukt glad när dom fråga. Men jag måste tänka över min ekonomi, råd har jag, men det är om jag vill att allt ska ta slut eller inte. Allt man jobbat ihop och sparpengar och allt försvinner på engång. Men det är väldigt lockande. Men ska som sagt tänka noga på saken :D Skulle vara sjukt kul!

Men nu ska jag nog krypa till sängs, behöver min sömn för att kunna bli frisk, Natti!

Planer & pengar rullar in som det ska, det går bra nu!

Asså vet ni vad? Jag är glad och känner att det var länge sen jag jag skrev det nu, men jag känner mig på ett så bra humör nu trots att jag har fått så sjukt ont i halsen, men det är skit samma! :D Anledningen till mitt goda humör är flera anledningar. Första grejen är för att jag är inne på sista jobbveckan, och har snart sommarlov på rikitgt, andra grejen är att idag bokade Sebbe biljetter hit, så han kommer hit på lördag och stannar en vecka! :D:D Och undet tiden som han är här så ska vi göra massa saker som jag inte tänker avslöja här för jag vet att Sebbe kommer läsa min det här och det ska bli en överraskning! Kommer bli kul iaf! Tredje grejen är att den 20 - 23 Juli åker jag och Fredde buss upp till mitt landställe där resten av min familj redan kommer vara för dom åker redan nu på fredag. Så om vädret är med oss så kommer det bli mycket sol och bad :D Fjärde grejen är att redan den 25 juli åker jag och min familj ner till Göteborg för att gå på Liseberg osv. Ska bo i den där övernattningslokalen som jag bott 2 gånger innan i med sebbe m.fl. Så vi kommer bo nära honom så lär bli att träffa han då också :D Och sista grejen är att jag kommer att få alla mina pengar jag jobbat ihop i slutet av månaden, RICH BITCH YEY! Haha, som ni märker så kommer jag vara ganska fullbokad framöver men det kommer bli toppen och jag vill bara sluta jobba nu! :D För på lördag drar allt igång, SEBBE KOMMER HIT! :D <3 Men nu ska jag gå och lägga mig, så god natt med er sötnosar!

Tycker att den här otroligt fina bilden på mig och Fredde från i våras, passar perfekt i på hur jag känner mig just nu! :D Hahah!

When you hold my hand, then I understand, that it's meant to be.

Sol & bad

Ännu en dag med ett enormt bra sommarväder. Idag var det precis som igår, över 30 grader ute. Så när jag och fredde vaknade upp hemma hos honom imorse så åt vi bara furkost och bytte om till badkläder och begav oss till österskärs havsbad för att ta vara på den underbara dagen där. Så vi sola, bada, åt glass och bara tog det lungt där. Idag var det även första gången jag bada i havet i år ;D Kallt var det, men inte så att man dog. Perfekt för att svalka sig ;) Efter 3 timmar så gick vi tillbaka hem till fredde för att äta nått och strax efter det skulle fredde gymma och jag åkte hemåt för att komma i lagom tid till maten. Idag var det pizza som gällde, aldrig fel. Resten av kvällen har jag kollat film, suttit här och bara tagit det lungt. Imorgon börjar min sista jobbvecka, sen är det sommarlov på riktigt för min del! :D Det ryktas även att Sebbe kommer hit i helgen, jippiii! :D Och med det så avslutar jag detta inlägg, hehe. Hejdå!

Jag & Fredde - Dalarna 09

Vimmelbild från i fredags ;D

En lyckad kväll!

Kvällen/natten på krogen igår med Emelie blev hur bra som helst! :) Vi hade så sjukt jävla kul! Egentligen var det meningen att Soffan skulle med också, men hon fick hinder till att följa med så det blev bara jag och Emelie. fast det gjorde inget alls, för vi träffa massa annat trevligt folk och hade verkligen en super kväll! Vi var hemma nångång runt 4 imorse så jag har sovit nästan halv dagen, vaknade halv 2. Nu har jag duschat och försöker bli lite piggare, är enormt seg idag. Ikväll ska jag vara med Fredde men vad vi hittar på får vi se :)

Tack till Emelie för att en lyckad första gång på krogen, för min del iaf eftersom hon fyllde år i januari, haha :) Du är bäst vännen, vill verkligen att vi ska börja umgås mer än vad vi gör, like the old times ;D <3

Hade världens bästa födelsedag igår!

Precis som lyder så hade jag verkligen världens bästa födelsedag igår! Var massa släkt och vänner här för att fira mig och fick även många fina presenter! Så jag vill tacka alla som var med, dels för att alla fina presenter men också för att ni kom hit och gjorde min 18års-dag till den bästa! Sen vill jag även tacka min underbara mamma för utan henne hade inget blivit av. Det är hon som fixat med mat, handlat och fixat hela dagen igår innan gästerna kom, bara för att göra det så bra det bara gick. Och hon lyckades faktiskt :D Tack till pappa med som gjorde sitt bästa också, och lyckades :D Kommer aldrig glömma den dagen. (:

Idag har jag jobbat hela dagen. Kom hem för ca en timma sen och är trött. Vädret är verkligen underbart nu och har vart det hela dagen. Typ 30 grader, så sjukt varmt! Och jag som är ute hela dagarna också, så man blir brun trots att jag inte har lättast för att bli brun, och blir aldrig skit brun men nu så är det en betydligt större skillnad, efter dom här 2 veckorna på jobbet ;) Juste ja, idag var sista dagen på den andra jobb veckan. Nu har jag bara nästa vecka kvar senhar jag jobbat klart för i sommar. Men måste erkänna att jag kommer sakna alla jag lärt känna där, kommer kännas lite små tungt nästa fredag ;O Men nu är det iaf en vecka kvar och ska ta vara på den! Ikväll blir det krogen med emelie och soffan och kommer säkert hänga på fler. Vart det bär av är inte bestämt än, men det löser sig nog, nånstans i stan iaf ;) Kommer bli sjukt nice! Äntligen 18! ;D

Men nu ska jag springa över till emelie, bye bye!