Trist

Det märks verkligen att hösten är här nu, på alla sätt och vis. Imorse fick mamma skrapa bort frost från bilen, vilket visar att det blivit kallt. Det blir mörkt tidigare, vilket gör en trött. Asså allt har gått så fort! Det var ju nyss varmt och sommar och nu känner man redan att vintern börjar närma sig. Jag gillar verkligen inte hösten, även om det kan vara mysigt med alla färger och en riktig höstsol. Men går inte ens att jämföra med en riktig sommar dag. Varför jag tar upp detta är just för att jag aldrig haft en så stark känsla av dysterhet i skolan som jag haft dom senaste dagarna. Alla går runt som zombies, jag tror att anledningen till att iaf 3:orna i skolan gör det är för att alla är så inställda på att ta studenten nu och att man bara går och väntar, och kanske tillochmed stänger ute vissa saker. Jag gör det. Jag önskar verkligen att gymnasiet kunde ta slut imorgon, är så otroligt skoltrött. Jag vill bara spy på samhällskundskap och historia speciellt. När man är inne på C-kursen så förstår man vad jag menar. Ämnena är inte ens speciellt kul i A-kursen, iaf inte samhälle, om ni frågar mig. Men vet man inte vad man vill bli och suger på matte, och där med inte kan välja natur så finns det inte så mycket annat val. Men iaf, allt känns så långt borta just nu, jag har vart på dåligt humör flera dagar på raken och jag är just trött på mina enformiga vardagar. Vill ha helg, vill ha lov. Aaa, ni märker inga positiva tankar här inte. Det jag försöker säga är att mörkret och kylan som börjar närma sig påverkar än verkligen så otroligt mycket, alla kanske inte är helt medvetna om det och kanske inte håller med mig men för min del så känns det som att allt blir jobbigare när mörkret och kyla når vårt avlånga land. Men slutpratat om det, nu ska jag kolla vilka som gå vidare i Idol! Hejdååå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0