första september tvåtusentio

Så har september tagit sin start. Nu är vi påväg mot mörkare och kallare tider, med andra ord.. hösten är här. I och för sig så har det kännts som höst sedan jag återvända från min underbara Kreta resa. Jag vet inte varför, men jag ser verkligen inte fram emot hösten och vintern på något sätt just nu. Visst att åka skidor, tackar jag inte nej till men jag vill skulle hellre ha sommar! Men nu är det som det är, och man ska vara glad att man lever liksom ;)

Som ni märkte så blev det inget inlägg igår och anledningen till det var att jag var så otroligt trött när jag kom hem från skolan att jag först åt en macka sen däckade jag i min säng och sov fram till kl 21.00! Okej, 18.30 kom min lillebror in och sa att det var mat, så jag masade mig upp ur sängen för att sen gå ner och äta. Direkt efter det gick jag och sov igen. Jag hade verkligen plågats av tröttheten hela dagen. Vi var ju på Fotografiska museet igår med skolan, och jag kunde inte ens konsentrera mig, vill bara hem till min säng. Så det var anledningen till gårdagens bloggtorka. Men ska jag vara ärlig så var det inte så mycket mer och säga om den dagen än det jag just sagt så lika bra kanske, eller? (;

Men idag mina vänner, så gick skoldagen ganska segt. Vi hade även vårat första läxförhör idag. I samhälle. Bläää.. Asså jag är så trött på samhällskunskap och historia nu(läser nu C kurserna i dom ämnena) att jag bara vill skrika. Är ganska trött på min lärare där också, som är min handledare sedan 1an. Men som alla säger, det är bara 1 år kvar så det är bara att bita ihop och kämpa vidare för snart är det slut! Efter skolan, gick jag och Fredde till Täby C och åt glass, precis som vi gjorde på dom gamla goda tiderna! (: Sen gick jag och köpte ett på leggings och sen åkte Fredde hem och jag mötte upp Soffan :D Vi två åkte hem till mig och gissa vad? Mamma står och bakar bullar när vi kommer hem. Och man bara slås av den underbara doften när man klev in genom dörren. Jag och Soffan ägnade oss sen åt att snacka om allt det senaste som hänt i våra liv och även lite om nästa sommar, om att kanske åka utomlands tillsammans nästa sommar, och det är även tänkt att fler ska med! Vore otroligt kul! Iaf, när vi babblat klart så begav vi oss ner till Vallentuna centrum för att sola solarium. Jag vill ju som sagt bevara Kreta brännan så länge som det går och jag har ork ;D Efter det gick vi hemåt och vi skildes åt, då var och en gick hem till sig. Nu är jag nyduschad och ska bara föna håret, sen tror jag att jag ska gå och lägga mig. har märkt att jag verkligen behöver min sömn, så jobbigt och sitta död i skolan, Natti Natti!


Fredde (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0