En långhelg med fin besök från Gbg

Precis som jag lovade igår så tänkte jag berätta lite om hur min helg har varit när jag haft fin besök från Göteborg. Kan ju börja med och säga att det har varit en jättemysig och trevligt helg. Trots att tiden Sebbes vistelse här inte var så lång som den brukar så hann vi med en hel del iaf (:

Sebbe kom ju alltså hit i torsdag kväll, och den kvällen blev det bara en middag i Kungshallen och sen var jag tvungen att plugga då jag hade prov dagen efter. I fredags hade jag tagit ledigt för att kunna umgås mer med Sebbe men jag gick som sagt ändå till skolan för att göra provet. Det kändes bra efteråt också, just för att jag vart där trots att jag var ledig och för att det kändes som att det gick bra. Får hoppas på det bästa. När jag var klar i skolan gick jag till Täby C, där Sebbe väntade på mig. Vi gick sen runt där och kollade lite i affärer, träffade Jocke m.fl. (: Efter det åkte vi hem, åt middag och gjorde oss iordning för kvällen då Sabina skulle firas. Det var tjejmiddag så Sebbe fick vänta lite innan han kunde komma till Sabina han med, haha :) Kvällen avslutades i Täby med Soffan, Kasper, Sebbe m.fl. då vi inte kände för att dra ut denna gång.

Lördagen såg ut så att jag och Sebbe vaknade sent, kanske lite för sent om jag får säga det själv, haha. Men vi slängde på oss slappar kläderna och gjorde något av dagen som var kvar. Vi skulle ha myskväll med Soffan och Kasper så vi mötte upp dom på Ica där vi köpte MASSA gott, och då menar jag verkligen massor (bild nedan)! Hyrde även två filmer. Så man kan väl säga att vi hade en riktigt härlig kväll ;)

Söndagen var en lugn dag. Vi vaknade hyffsat tidigt, åkte en stund till Täby C för att bla. köpa hårfärg till Sebbes hår osv. När vi kom hem igen så fixade jag hans hår och det bleb precis lika fint som förra gången (: Sen får jag ju inte glömma att det var val idag så jag och mamma gick och röstade under dagen också. Sedan satt jag och Sebbe och kollade lite på Valvakan med mina föräldrar. Jag måste säga att det är ju sjukt att Sverigedemokraterna har kommit in i Riksdagen. Dom känns bara så oseriösa och deras åsikter om invandringpolitiken är ju bara så sjuk. Jag vet inte vadn i andra tycker men jag gillar det inte, och det är rent utsagt pinsamt.

I måndags var jag också ledig från skolan, men vi hade skolfoto så åkte dit på morgonen och var med på det (: När jag kom tillbaka hem igen så hade Sebbe nästan precis vaknat. Vi kollade på filmen vi hyrde dagen innan eftersom att vi inte hann kolla på det när vi fastnade framför Valvakan. Vid 3 tiden började vi åka in till stan och centralen. Sebbe skulle åka hem idag. Vi hann som vanligt ta en fika innan och hade gått om tid att säga hejdå. Hatar verkligen att säfa hejdå, men man måste ju ibland. Jag åkte till dansen direkt efter att han åkt.

Så det var min helg med den bästa göteborgaren! Igår var jag precis som jag skrev igår, väldigt trött hela dagen så jag var bara hemma efter skolan. Pluggade lite osv. Men det som var höjdpunkten på den tröttsamma dagen var att jag övningskörde för första gången igår, och tro det eller ej, det gick väldigt bra för att vara första gången. Var nervös som fan, men det släppte efter ett tag. Så detta var det jag skulle skrivit igår, jävla roman blev det, haha. Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååhåhåhå Erika vi måste också ha en sån där kväll någon gång, har velat gå till affären och köpa upp allt onyttigt de har hur länge som helst nu :D Såg jättemysigt ut :) Och Sebbe passade jättebra i skjortan måste jag säga!

2010-09-25 @ 01:06:13
URL: http://1337.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0