En helg med underbart väder & underbara vänner

Asså jag är verkligen inge bra på att uppdatera här när det är helg och precis som alla dom andra gångerna jag inte vart så aktiv här på helgen så är det för att jag har haft fullt upp både fredag och lördag. Men nu är det söndag igen och jag gillar det inte för idag är det första gången på nästan 2 veckor som det är dåligt väder och sen måste jag även plugga idag, 2 prov plus ett nationellt prov denna vecka som nu tar sin start imorgon. Usch. Men det är iaf skönt att det bara är en vecka kvar som är jobbig sen är det i princip inget speciellt som händer i skolan efter den veckan. Sommarlovet börjar närma sig, och det kommer bli så otroligt skönt. Sommar är verkligen höjdpunkten på hela året. Längtar verkligen! :) Men om vi ska vända oss till nuet, så hur har min helg sett ut..

Fredag: Skolan denna dag finns det inte så mycket och säga om. Hade sovmorgon så hade bara 2 lektioner, skönt! Direkt efter skolan åkte jag, johanna & aurora till stan. Först satt vi och myste i solen på standvägen, precis vid vattnet. Solen sken för fullt och det var glädje och sommar i luften. Fullt med folk som njöt av sommarvädret precis som vi. Efter att vi vart där bestämde vi oss för att åka till gamla stan och sätta os på ett fik där. Efter att ha kollat runt lite, och sett lite av det stora utbudet av cafér som gamla stan erbjuder så bestämde vi oss för ett café som var riktigt mysigt (: när klockan började närma sig 5 tiden så började vi dra oss hemmåt. Aurora drog vidare för att möta upp sin syster och jag och johanna åkte hem. Påvägen hem pratade vi mycket vår resa till Göteborg. Hur allt ska gå till, vad vi ska göra, jaa lite allt möjligt med andra ord. Kommer verkligen bli hur kul som helst. :) Innan vi skilldes så bestämde vi att vi skulle ses igen sen senare denna kväll, efter middagen osv (: Sagt och gjort, Johanna kom hit, men även Elli och Robin också (: Vi fyra var ute och njöt av sommarkvällen. Vi stötte även på Adde, Marcus, Björn, Hoppe och Hugo. Och eftersom jag inte sett adde på länge så var det kul att se honom igen (: Efter att vi snackat lite med dom så drog vi hem till mig och tog det bara lungt. Johanna sov kvar här. (:

Lördag: Idag hade jag och johanna ställt klockan på 12 men vi kom inte upp först vid 1. Idag sken solen och det var sjukt varmt ute idag igen. Så vi åt frukost på baksidan, mys! :D Johanna åkte hem runt halv 3 tiden, så jag slängde på mig bikinin och la mig ute i solen och solade. Låg där till typ halv 5, otroligt skönt! Efter det hoppade jag in i duschen för att göra mig iordning till kvällen. Till middag blev det grillat och även de åt vi ute på baksidan. Runt halv 8 började jag gå ner till centrum för att möta robin. Vi skulle köpa nått att dricka och lite godis till kvällen. Sen tog vi tåget mot Österskär, för vi, johanna, fredde och jocke skulle mysa nere vid vattnet där (: Det var riktigt trevligt! Men efter sen stund blev det lite små kyligt eftersom det blåser lite nere vid vattnet så vi gick hem till jocke och var väl där i ca en timma innan jag, robin och johanna var tvugna att ta tåget tillbaka. Jag och robin skilldes från johanna i täby och åkte sedan vidare mot vallentuna. När jag kom hem var det inte mycket som hände mer än att jag satt vid datan en stund och sen kröp till sängs. ^^












För att sammanfatta helgen så tycker jag att det har varit en sjukt mysig helg, med underbart väder och underbara vänner!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilken sjukt fin bild på dig där i mitten! :) Du är bäst <3

2010-05-23 @ 18:08:36
URL: http://1337.devote.se
Postat av: Irre

Tack vännen! Du är bättre johanna <3

2010-05-23 @ 19:05:07
URL: http://erikasundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0