Tyskland vann Eurovison Song Contest (y)

Tyskland blev alltså vinnare av eurovison 2010! Måste säga att låten är sjukt bra och det var denna låt jag höll på hela tiden ;) Tror dom flesta håller med mig om att rätt låt vann, eller? Igår var jag, johanna, chatte, fredde & jocke hemma hos fredde och kollade på detta, och precis som alltid så var det lika trevligt. Tycker dock att det var tråkigt att Sverige inte var med och tävlade i år. Första gången vi inte får vara med liksom. Men men, låten vi hade var tycker jag personligen var bra men det kanske inte är en låt som resten av europa föredrar. Lite små seg och inte så sepeciell tror jag dom flesta tänkte. Men hörde att Sverige kom på 11 plats i kvalen i torsdags. Cypern var det land som fick lägst poäng som var en av dom 10 som gick vidare till final, Severige låg 5 poäng efter dom. Riktigt irriterande måste jag säga. Men tycker att det var rätt låt som vann och att själva kvällen blev trevlig tillsammans med ett trevligt sällskap. (y)

Idag är vädret på topp, underbart sommarväder så jag har legat ute och solat sedan jag vaknade vid 12. Jag är inte direkt den som blir pepparkaka så fort man är i solen utan jag får jobba lite hårdare, så jag kämpar med andra ord på ;) haha. Ikväll blir det till att träffa älskade elli & soffan (: ska bli mysigt med en liten promenad i sommarkvällen, hehe (:

Bara 2 veckor kvar tills vi slutar, och sammanlagt 8 skoldagar, då 2 av dom går bort för min och johannas del eftersom att vi är lediga på torsdag och måndagen efter det. Vi ska ju soma sagt till Göteborg! :D Är så otroligt taggad på både det och sommarlov, ska bli så sjukt jävla skönt! :D :D eller vad säger ni? (y)

Idag bjuder jag även på vinnarlåten i Eurovison 2010. Tyskland (:  


Kommentarer
Postat av: elli

<3dig

2010-05-30 @ 21:18:44
URL: http://kingoffools.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0