Friluftsdag

Idag var det alltså friluftsdag och för min del var det den så kallade Åva Lunken som gällde. Man ska gå 1 mil ;O Förra året gick jag, fredde och theo detta och vi var typ döda när vi kom fram, men det berodde på att vi inte hade någonting att varken äta eller dricka och sen var det så sjukt varmt plus att vi gick fel några gånger x) Men detta år gick det bättre! I mitt sällskap hade jag fredde, anna, alicia, miccan & bnar och även min sötnos till hund fick följa med. Det var betydligt svalare jämfört med förra året men det var ändå varmt ;O Och eftersom vi minns hur vi skulle gå för mesta dels så gick det lite fortare. Nellie var den som höll tempot bra, och som då fick oss andra att hålla tempot bra också. När vi sen äntligen var framme så satt jag,fredde och såklart nellie och pustade ut och väntade på att mamma skulle hämta oss. Fredde fick skjus till tåget och sen åkte vi hemåt. När jag kom hem var jag helt slut, jag försökte börja plugga lite till ryska provet imorgon men var alldeles för trött, så bestämde mig för att sova ett tag. När jag sen vaknade så var klockan runt 4 tiden och då satte igång med pluggandet på engång. Usch för så mycket svåra ryska glosor! :( Satt och pluggade på all ryska i 4 timmar med middagspaus. Så nu har jag väl någorlunda koll iaf. Hoppas jag. Sen tog jag en liten paus, och började plugga lite historia efter det. Asså jag orkar inte med dom här 2 sista dagarna med 2 sjukt jobbiga och stora prov :( Det absolut jobbigaste är att jag måste få bra på båda för att få mitt MVG i båda ämnena! Vettefan hur det ska gå, men hoppas iaf på det bästa. Nu ska jag checka av lite på ryskan en sista gång, kanske kolla lite mer på historian och sen sova. Ska bli så otroligt skönt när denna skolvecka är över, för då är allt i princip klart för 2an :D Har bara ett matteprov på tisdag som ska göras men det är inget jag är stressad för så, det ska bli sjukt skönt att skolan snart slutar. Sommarlovet, årets höjdpunkt! Godnatt sötisar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0