En trevlig midsommar!

Nu var det några dagar sen som jag uppdaterade här och anledningarna är för att jag helt enkelt har haft massa annat för mig, som att jobba och fixa inför midsommar. I torsdags jobbade jag till 15.00 och även denna dag som stekt solen på som fan, och eftersom att jag brände mig massa i onsdags så fick jag ha t-shirt, vilket var varmt tycker jag ;O Men iaf, på eftermiddagen åkte jag och handlade med mamma, sen kom fredde, sen var det middag på baksidan och sen åkte jag och fredde till affären för att handla till midsommar. Avslutade kvällen med en film.

Igår var det midsommar, och jag vill börja med och säga att detvar en sjukt trevlig midsommar jag hade :) Vädret var på topp hela dagen också, vilket är väldigt ovanligt på midsommar eftersom det alltid brukar regna men det gjorde det inte i år. Så jag, fredde, chatte, johanna, jocke och robin åkte till rönningeby och hade picknick. Rönnigeby är alltså ett ställe i täby där de har midsommarstång musik och jaa, allt möjligt (; Jag brukar alltid vara där på midsommar. Det var nog bara förra året som jag inte var det pga dåligt väder, ofc. Men vi hade iaf jättemysigt där, dock var det sjukt varmt men hellre det än att det regnar ;) När vi vart där i ca 2 tim så tyckte vi att det räckte och började åka hemåt, hem till mig. Robin som skulle göra annat följde inte med. Men vi andra gjorde det och vi spelade spel innan vi började fixa maten. Det serverades förrätt, huvudrätt och efterätt på baksidan eftersom att vädret fortfarande var bra. Vi hade jättetrevligt där vi satt och snackade och skrattade om allt möjligt. När efterätten var uppäten så gick vi in och kollade på Sällskapsresan (SOS), ni vet den där när dom är i stockholms skärgård och seglar och firar midsommar ;) Passande liksom. Efter det åkte jocke och chatte hem och johanna och fredde skulle sova kvar här. Fredde satte sig upp och spelade xbox och jag och johanna satte oss ute på baksidan med en kopp te och snackade och bara njöt av sommarkvällen/natten. Helt plötsligt säger johanna att hon är sugen på att ta en promenad, kl var då runt 2 tiden tror jag, men eftersom att sommarnatten verkligen var sjukt underbar så bestämde vi oss för att gå till mitt jobb (tar ca en halvtimma att gå dit) och sen tillbaka. När vi kom tillbaka var klockan runt 3 så då var alla trötta så vi gjorde oss bara iordningen och somnade nästan på engång (: Så det var min midsommar! Tack till er alla som var med, det var toppen! :)

Idag vaknade vi förstås sent eftersom att vi la oss sent, så idag har det vart en segar dag. Vi kollade 2 beck filmer, det var väl det enda :) Men det var skönt att bara ligga och slappa. När både fredde och johanna hade åkte hem så kom min mamma och lillebror hem från att ha firat midsommar med några vänner. Dom åkte igår och kom hem idag. Dom hann knappt innanför dörren innan vi åkte till sjukhuset för att hälsa på pappa. God nyheter är att nu vet dom vad det är som orsakat allt och han såg mycket piggare ut idag, så förhoppningsvis får han åka hem snart :) Nu ska jag nog bara slå på en film och ta det lungt, känner mig ganska trött^^ Så blir nog att gå och lägga sig lite tidigare idag. Fast så säger jag jämt och så blir det sent iaf, aja vi får helt enkelt se. Kram på er! 













Kommentarer
Postat av: Ellinor

Shit pommfritt min pojkvän är verkligen en neger! hihi :O gud vilken mysig midsmmar du verkar haft :)

2010-06-26 @ 21:44:21
Postat av: Irre

Hehe, jaa det är han verkligen! :D joo det blev en riktigt mysig dag!

2010-06-27 @ 12:23:45
URL: http://erikasundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0