Tågolycka

Som jag sa i tidigare inlägg så har jag sovit väldigt dåligt i natt och känner mig även chockerad efter dagens hemska händelse. Som dom flesta i trakterna runt om täby säkert redan vet så blev en kille i 14 års åldern påkörd av ett tåg imorse. Jag satt på det tåget som killen blev överkörd av. När jag först hörde tutandet så tänkte jag att det är säkert bara ett djur dom försöker skrämma bort, men sen när dom började tuta som fan och man riktigt kände hur tåget försökte bromsa så förstod jag att det var nått som var ivägen och i samma sekund så både hörde och kände man smällen. Det går inte att beskriva hur obehagligt det kändes när tåget körde över killen.. jag var helt skakis efter och satt bara och darrade. När chauffören sedan med chockerad, sorgsen och nervös röst berättar att det hänt en olycka och att vi kommer att bli stående så förstod jag att det var en människa som blivit påkörd, trodde först att det var ett djur eller något. Men smällen var för stor för det.. Vi blev stående där i 1 timma, eftersom vi inte stod vid någon station så kunde eller fick ingen gå av. Räddningspersonal rusade utanför fönstrerna och allt var bara så fruktansvärt hemskt. Jag satt i första vagnen på tåget, och kände och hörde första smällen.. Jag var inte i skolan först vi 10 tiden, då jag fortfarande var skakis.

Jag sörjer verkligen med alla anhöriga och det måste verkligen ha det otroligt hemskt just nu. Och tycker även synd om chauffören som verkligen gjorde allt för att hindra det som hände, hon måste verkligen må jättedåligt nu precis som alla anhöriga..  


Kommentarer
Postat av: chatte

fyfan, :( <3

2010-01-18 @ 20:56:28
URL: http://elitsnack.blogg.se/
Postat av: elli

så jävla hemskt :(

2010-01-18 @ 21:12:22
URL: http://kingoffools.devote.se
Postat av: Johanna

Usch, så sjukt sorgligt. Förstår inte hur man som förälder eller syskon skulle kunna gå vidare efter en sån här händelse... :( ofattbart.

R.I.P

2010-01-18 @ 22:25:01
Postat av: Irre

hela grejen är bara så sjuk och oförstårlig.. mycket tankar som flyger omkring. även om jag själv inte kände killen så känns allt så ofattbart.. tänk vad enkelt och lätt ett livbara kan upphöra sådär poff..

2010-01-18 @ 23:15:35
URL: http://erikasundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0