Känner mig stolt

Så är den första dagen här i Kilafors över. Denna dag har vi vart inne i bollnäs och köpt pjexor och ställt in mina skidor osv. Efter det gick vi runt lite och kollade i några affärer. Hittade faktiskt en tröja som min pappa bjöd på =D pappa betalar, är det inte så man säger? haha ;D När vi var klara i där så åkte vi till dollar store som vi alltid gör när vi är här. Köpte spadar till det som väntade oss när vi kom tillbaka till huset. Men innan det köpte vi massa god mat som vi skulle fixa till middag och nu väntade det jobbiga. Som ni alla vet så har det kommit så sjukt mycket snö i år och ni kan inte ens föreställa er hur mycket snö det är hät uppe. Mina ben försvinner helt på vissa ställen på vår tomt x) Så jag, mamma och pappa satte på oss täckbyxor och varma kläder för att sedan gå ut och ta tag i skottningen. Jag och mamma började med att försöka göra det stora vallarna som plågmannen skapat längst ut på våran gång in mot huset. Vi har nämligen en liten väg in till huset från vägen och längst ut på den, alltså närmast vägen så var det stora vallar som vi var tvugna att skotta ner eftersom att man inte ser nått på sidorna när man ska köra ut på vägen, ser inte bilarna som kommer liksom ;O Bara att skotta det var sjukt jobbigt. Efter att vi gav upp där så började det absolut jobbigaste, att skotta taket. Ena taket gick ganska bra eftersom att mina föräldrar skotta det engång innan, när dom var här senast men sen så var det ett tak som är det största också typ, som dom inte skottat alls och hela det taket skottade jag :O! alltså kan säga att snön på det taket gick upp ovanför mina knän. FY FAN, vad jag jobbigt det var! Jag är nu helt slut i armarna och det typ värker :O Men men nu är det gjort, och jag är fan stolt över mig själv :D När jag var klar, gick jag in och duschade och sedan var det dags för den goda middagen och efter det kollade vi melodifestivalen.

Nu funderar jag på att snart gå och lägga mig, eftersom vi ska upp rätt tidigt imorgon för då är det SKIDBACKARNA som väntar! :D Taagggaaaaaaaa! Haha ser även att både pappa och lillebror har däckat framför TV hahah, så ska stänga av här nu, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0