Jag är tillbaka!

Idag kom Sebbe äntligen iväg hemmåt, något jag tycker illa om men han måste ju hem liksom. Vad kan man dra för slutsatts till detta? SJ och SL har gått mig på nerverna. Visst jag förstår att dom inte kan göra så mycket men då kan dom istället ställa in alla tåg så att folk slipper stå i timmar på centralen och hoppas på att få komma iväg. men men iag kom han iväg med buss. Tycker dock synd om honom som fick sitta på en buss i 7 tim, men det fanns ju inte så myket annat vi kunde göra.

Nu hade jag tänkt att skriva historiens längsta blogg inlägg. För precis som jag lovat så ska jag gottgöra er trogna läsare och ta igen allt jag missat här i blogg världen (; sist ni hörde nått från mig var i onsdags förra veckan, hör kommer resten..

Torsdag 18/2: Idag var det resursdag och Sebbe skulle vara med i skolan. Det var ganska drygt och gå runt och lyssna på 5 olika projektredovisningar men hellre det än vanlig skoldag (; Även om sebbe tyckte det var lite små nervöstdär ett tag så tror jag han fann sig till rätta någonlunda iaf. Efter skolan gick jag, sebbe och johanna till täbban för att jag och johanna skulle titta efter något v kunde ha på oss på lisas 18 års fest. Efter flera timmars letande så hittade jag strumpbyxor och ett linne och johanna en kjol ^^ Jocke kom dit också :) Så vi fyra umgicks och hade det trevligt i täbban. Runt halv 7 drog jag och sebbe oss hemåt för att äta middag. Kvällen avslutade vi med att spela Tekken, hähä (:

Fredag 19/2: Idag var det vanlig skoldag för min del och Sebbe släpades med. Men det tog slut lika fort som den börja eftersom vi har kort dag på fredagar. Så efter skolan drog vi till täbban och köpte godis och inte mycket mer efter det. Vi drog hem. Tog det lungt hemma, med att skapa en familj på sims och även sela Tekken och såklart äta middag (a) Senare på kvällen drog vi hem till soffan för att ha liten myskväll med henne och kasper :D Vi kollade film och bara tog det lungt. Jag somnade dock innan filmen ens var slut (a) hähä. vid 12-halv1 drog jag och sebbe hem. Juste! Aurora fyllde år denna dag också :D Grattis till henne<3

Lördag 20/2: Så var det lördag och jag och sebbe var sega hela dagen. Kan inte säga att vi gjorde så mycket på dagen, mer än att bara njuta av varandra sällskap och invänta kvällen (: När det började dra ihop sig så började vi göra oss iordning och till middag serverades det pizza ;) Det var även denna dag som vädret började som värst här så vi höll på att frysa ihjäl när vi PRECIS missade vårt tåg ;O Men det löste sig tillslut, trots att vi var frusna som fan när vi var framme vid lokalen där festen var. Kvällen var sjukt nice! Roligt att sebbe fann sig till rätta hos min älskade klassvänner också (: det blev en lyckad kväll. Slutet blev väl inte lika bra, då mitt busskort försvann osv. Men men problemt är återgärdat och som sagt, frutom det så vart det en lyckad kväll (;

Söndag 21/2: Precis som jag berättade i början av detta inlägg så tillbringade vi större delen av eftermiddagen på centralen och på ett beked om tåget ska gå och isf när eller om det är inställt. Vi åt t.ex. middag på golvet på centralen, kan säga att vi inte var dom enda heller. Vissa sov tillochmed på golvet också, HELT SJUKT! Vid halv 7 gav vi upp efter att ha pratat med en som jobbade på SJ som sa att tåg har frusit fast mitt ute i ingenstans och att sebbe borde testa imorgon igen. Så vi åkte tillbaka hem till mig och drack te och spelade tekken ^^

Måndag 22/2: Ingen skola idag för min del, eftersom jag var tvungen att fixa med sebbe och hans hemresa. Vi trode att han skulle kunna åka hem idag så vi gick upp i tid för att se hur det gått men icke sa nicke, alla tågen blev inställda denna dag. Eftersom att jag hade prov dagen efter så pluggade jag hela denna dag medan sebbe underhållde sig själv med att bygga hus på sims och sitta vi facebook samt kolla tv. Fick lite dåligt samvete när jag inte kunde göra dagen roligare för honom, men jag var ju tvungen att plugga /: Precis som alla andra måndagar så hade jag även dans idag. Så sebbe fick sitta här hemma och vänta på att jag skulle komma tillbaka. ^^ Men om vi ska prata om dansen så var den lika rolig som alltid :) När jag kom hem blev det dusch och sen ännu mer plugg och umgås lite med sebbe (: btw, Björn fyllde 18 år idag också ;D grattis till honom!

Tisdag 23/2: Idag åkte jag med sebbe in till cityterminalen. Hans buss gick vid 11 så jag åkte direkt till skolan efter det. Missade bara 2  lektioner, bättre det än hela dagen liksom. hade inte velat missa provet och man missar ju så mycket av att vara borta en dag bara, iaf i min klass. Provet gick faktiskt ganska bra, eller det känns bra iaf. Får hoppas på att det är så också :) Asså jag dampa.. när jag slutade och tänkte gå och ta tåget som alltid.. TROR NI INTE ATT TÅGET INTE GÅR! :O asså jag orkar inte med allt dethär längre. Det krånglar till i typ allas vardag och liv :O Fick ta värsta omvägen hem. Men som tur var så mötte Sofia, som gick i min parallellklass förut och hennes mamma skulle hämta henne i täby kyrkby så jag fick iaf skjuss till vallentuna centrum. :) jag var hemma runt 6 och jag slutade vid kvart över 4 -_- aja, kanske lika bra att jag börjar vänja mig eftersom detta verkar fortsätta ett bra tag till.. Kvällen har jag bara tillbringat här framför datan. Skulle egentligen börjat på en labb rapport men jag orkar verkligen inte. Imorgon är det Svenska A prov, som ett slags nationellt prov dom har för alla 2or på min skola. Är dock inte så nervös då det gick ganska bra när vi fick öva, bara lite små fel som jag kommer tänka på imorgon. (;

Nu har jag tagit igen allt och blider från dessa dagar kommer inom kort (; och med det vill jag avsluta denna roman till inlägg! PUSS

Jag är tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0