Jockes överraskningsmiddag

Igår var det resursdag i skolan så vi var på Nordiska museet och Armé museet med klassen. Dagen vart inte så lång, slutade väl runt 12 och efter det åkte jag, fredde, christian, felix och viktor till kungshallen och åt lunch. Och efter det åkte jag hem. Var hemma i några timmar, bytte om och fixade mig till kvällen eftersom det var då dags för jockes överraskning. :D Såhär gick det till:

Strax innan 6 tiden, så åkte fredde,alex, johanna och chatte in till stan eftersom vi skulle äta på hard rock café. Ett tag senare åkte jag till stan för att möta upp jocke som åkte samtidigt som mig fast med ett annat tåg ( dom andra var redan vid har rock). Så häder det som inte får hända, fredde ringer mig när jag sitter och väntar på jocke och säger att det är fullsatt på hard rock och att det är en och en halv timmes väntetid ;O Jag fick panik men var ändå tvungen att fortsätta enligt planerna. Så när jocke sa vi självklart hej först, sen direkt så drog jag med honom, och han hade ingen aning om vart vi skulle. När vi sen står och väntar på bussen som ska ta oss till hard rock så sätter jag på honom en ögonbindel och han förstår direkt att jag har nått lurigt i kikaren, och garvar bara och fråga va fan jag har hittat på :D Folk skratta och kollade på oss när vi satt där på bussen och även när vi gick av bussen och mötte upp dom andra. Men eftersom jocke inte fick veta att dom var där så kunde vi inte prata med varandra och dom fick gå några meter framför oss för att diskutera vart vi skulle gå och ät nu när hard rock inte funka. Vi bestämde oss för att testa på Fridays. Detta betydde alltså att vi var tvugna att dra med jocke ner i tunnelbanan, ner för rulltrappor osv MED ögonbindeln. Sjukt kul! När vi gått av vid östermalm så råka vi gå upp från tunnelbanan på fel sida så fick släpa jocke fram och tillbaka, upp och ner, fram med busskort osv xD Lite små krångligt och så men vi var ju tvugna att fixa allt så att det inte skulle bli helt misslyckat. När vi kommer till Fridays så är det också fullt och där var det 2 timmars väntetid ;O Så nu visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. Vi beslutade oss för att ta ta bort ögonbindeln och avslöja att alex,johanna,fredde och chatte var med. Samtidigt som jag tog av den så skek dom grattis! :D Och jocke blev så sjukt jävla överraskad och så otroligt glad. Såg en och annan glädjetår :D När han tackat oss och berättat hur jävla glad han är för det vi gjort för honom så var det dags att hitta någonstans att äta. Efter en stunds letande så hittade vi en kina resturang. Så där åt vi och hade sjukt trevligt :D Mycket skratt och snack :D Det blev lyckat tillslut iaf trots alla förändringar i planen. Måste bara säga att vi hade faktiskt ringt 2 dagar innan till hard rock och ville beställa bord, men kille som svara sa bara att det bara var att komma förbi flör der var inga bokningar så det är ju klart vi lita på honom. Men nu hade det tydligen kommit massa turister som inte bokat så aa det var väl därför det sket sig, om vi bara hade fått bokat iaf liksom. Men men det blev en lyckad kväll iaf och jag är glad att han gillade överraskingen och presenterna osv. (;

Stort tack till Alex, Fredde, Johanna och Chatte som ställde upp på min lilla idé och var med igår! Ni såg ju hur mycket Jocke uppskattade det. Även tack till alla er andra som skulle vart med men inte kunde, vet att det betyder mycket för jocke också, att ni verkligen ahde velat vara med men inte kunde. Ni som var med och ni som ville men inte kunde, ni alla är bara så bra! :) <3

Här är några bilder från middagen igår, dock inte bästa kvallité eftersom min nya mobil är på lagning och min gamla inte har den bästa kameran direkt, & glömde vanlig kamera så var tvungen att göra det bästa av situationen ^^



Jocke & Johanna


Chatte & Alex


Fredde & Jocke

Slutligen ett sött litet statusinlägg på FB som jocke skrivit efter denna kväll:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0