Onödig skoldag

Morgonen började med att jag försov mig och därmed missade första lektionen som var rättskunskap *blä*. Så när jag ändå hade försovit mig så tog jag lite extra lång tid på mig eftersom jag hade gott om tid till nästa lektion började. När sitter på tåget väl påväg till skolan så ringer fredde och säger att camilla är sjuk och att vi inte har någon matte -_- Iofs var det bra men detta innebar att vi hade hål timma i ca 2 timmar, och vad gör man när man vill få tiden att gå fortare i skolan? Jag, fredde och aurora bestämde oss iaf för att först gå och äta och sen dra till täby c och ladda upp med snacks till filmen vi sen skulle se på svenskan och engelskan. Sagt och gjort, efter vi ätit gick vi m.fl. till täbban. När det sedan var dags för film så berättar micke, våran engelska&svenska lärare, att han är tvungen att åka hem till sin dotter som är sjuk och att han tänkte starta filmen så vi kunde kolla och sen lämna oss ^^ Så där satt vi, halva dagen gått och fortfarande ganska oserisös dag. Men men, filmen vi såg hette "Gökboet" och var faktiskt bra, och är något jag rekomenderar! Efter 2 timmar då filmen var slut och vi var proppade med onyttigheter så hade vi ca 40 min kvar tills våran sista lektion skulle börja. Jahapp.. där satt vi igen, återigen iget att göra. Sista lektionen, som då är naturkunskap, var väl den enda seriösa lektionen vi hade idag. Fast eftersom vi var typ 15 pers idag igen så är de väldigt svårt att vara seriösa, så lite flum här och där blev det väl, haha. När klockan slog 16.05 så var den "onödiga skoldagen" äntligen slut.
Eftermiddagen spenderade jag med fredde, hemma hos mig. :)

Just nu sitter jag och lyssnar på "Agnes - Right here, right now" och får sjukt mycket minnen från sommaren 2005 då jag var och campade med familjen, anne-lie m.fl. Stället vi var på hette Daftö och det var även här jag träffade Sebbe för första gången (: låten får mig att längta tillbaka!  


Jag & Sebbe - höstlovet 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0