Min helg

Vill börja med och säga förlåt för mitt dåliga uppdaterande av bloggen. Anledningen är att jag har gjort saker hela helgen plus att min dator här typ gått sönder så från och med igår så får jag låna mammas bärbara ;) Men det jag nu gjort under min helg är detta:

Fredag: Idag gick skoldagen som vanligt fort som den alltid gör på fredagar. Skönt! Idag skulle jag och elli på idol finalen i Globen så först stannade jag och fredde kvar och skrev lite på vårat fördjupningsarbete i historia och sen gick jag med johanna och alicia mot täby centrum. Där mötte jag upp elli. Jag köpte något litet att äta sedan började vi åka in mot stan vid 4. Okej, nu undrar ni säkert varför vi åkte så tidigt. Svaret på det är att vi endå inte hade något speciellt för oss och vi skulle äta middag inne i stan osv. Väl inne i stan gick vi först runt och kollade lite sen gick vi mot kungshallen och åt. Vi sölade lite där också eftersom vi som sagt hade ganska mycket tid på oss. Vid 6 tiden tog vi tunnelbanan mot globen. Kön in till globen gick väldigt fort men sen fick vi stå och vänta på att dom skulle öppna upp dörrarna för våran sektion också. Vid 8 satte allt igång! Ni skulle vart där säger jag bara, det var så sjukt bra! Detta är tredje året i rad som jag och elli går på idol finalen men denna gång var nog den bästa. Erika vann, och han var bäst också, iaf enligt mig ;D När det var slut var det som vanligt efter konserten väldigt trångt å tunnelbanan men jag och elli lyckades komma med första lastet, haha. Jag var jättetrött när vi åkte hem och när jag var hemma så skulle bara växla några ord med alexander angående dagen därpå, sen var det sovdax!

Lördag: Idag vaknade jag runt 12 tiden i ett tomt hus^^ Eftersom min familj var på landet under denna helg så var jag ensam hemma. Inte så kul när man är HELT ensam men annars älskar jag det. Jag gjorde mig iordning och duschade osv. Vid 3 tiden åkte jag in till stan för att möta upp alexander. Jag skulle nämligen följa med och hjälpa honom att hitta julklapar ;) Det gick faktiskt bra tycker jag, och det var även skit trevligt. Alltid glad i den killens närhet. När vi flummat klart i stan så började vi åka hemmåt. Vi åkte samma tåg tillbaka tills jag hoppade av i roslags näsby för att där möta upp fredde som kom med tåget från österskär. Vi mötte även sabina när vi sedan klivit av tåget i vallentuna. Hon har ju flyttat mer åt mitt område så vi hade sällska alla tre. Jag och fredde skulle fixa middag hemma hos mig så vi svängde förbi ica och köpte bakpotatis och kött och snacks, samt lite annat (: Middagen smakade riktigt bra och vid halv 9 kom aurora, sixten, emma, johanna och anna hit för vi skulle ha filmkväll och svulla :D Vi kollade å "funny game", tror jag den hette. Man blir psykad va filmen xD När sedan filmen var slut och alla förutom fredde hade gått hem så tittade jag och fredde på en till film, "Motorsågsmassakern". Den var bara sjuk x) Efter det var vi skit trötta men min kusse skulle sova här också så vi var tvugna att vänta lite tills han kom. När han väl kommit så gjorde vi inte så mycket mer, förutom att gå och lägga oss. 

Söndag: Haha, jag och fredde vakande vid 2 tiden idag :O det började typ bli mörkt igen när vi vaknade xD iaf, vi slöade hela dagen. Vi pluggade lite naturkunskap efter som vi hade prov dagen efter. Fredde åkte hem vid 6 tiden och strax efter att han gått så kom resten av min familj hem. Jag har inte gjort så mycket mer än att pluggat till naturkunskaps provet denna dag. Det blev en väldigt sen kväll pga detta. Ingen sömn knappt, med andra ord. :(


SNART LOV!! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0